מחקרים מרתקים בפרמקוגנטיקה פסיכיאטרית

האיגוד העולמי לגנטיקה בפסיכיאטריה (ISPG – International Society of Psychiatric Genetics)  פרסם לפני שבועות אחדים הנחיות עדכניות בשאלה מתי ובאילו מקרים מומלץ לבצע בדיקות גנטיות לבירור טיפול בתחלואה פסיכיאטרית.

בוועדה שניסחה את קווי המנחה נכללו יותר מ-50 מומחים מתחומי הרפואה המדוייקת, הפרמקוגנטיקה, הפסיכיאטריה, הנוירו-התפתחות והגנטיקה הרפואית..

לקריאת הדו"ח – לחצו כאן

תוסף תזונה כאוגמנטציה אפקטיבית לדיכאון עמיד

בשנים האחרונות הולכת ומתבררת חשיבותו של המטאפולין (L-methylfolate), הנגזרת הפעילה של ויטמין B9 (חומצה פולית), בכל הקשור לטיפול בדיכאון עמיד. ניסוי שנערך הדגים שיפור בתגובת המטופלים ל-SSRI, בנוכחות מטאפולין במינון של 15 מ"ג ל-30 יום (שיפור של 14.6% בקבוצת SSRI stand alone לעומת 32.3% בקבוצת SSRI plus Methylfolate). המחקר

מחקר גדול מוכיח שוב: יתרון לטיפול מונחה גנטיקה בדיכאון מז'ורי

מחקר אמריקאי שהקיף 1,400 מטופלים עם Major Depressive Disorder, הוכיח יתרון לטיפול תרופתי שמונחה על סמך בדיקה גנטית: המטופלים חולקו ל-2 קבוצות (טיפול תרופתי לא מונחה, טיפול תרופתי עפ"י בדיקה גנטית). לאחר 8 שבועות לא נרשמו הבדלים משמעותיים ברמת הדיכאון של שתי הקבוצות עפ"י סולם המילטון, אולם נרשמו הבדלים ניכרים בשיעורי התגובה (19.9% מול 26%) והרמיסיה (10.1% בהשוואה ל-15.3%). בנוסף, 213 נבדקים מקבוצת "טיפול תרופתי לא מונחה" עברה לאחר כמה שבועות לטיפול עפ"י הגנטיקה, ורשמו שיפור של 33.5% בסולם המילטון.

לעוד מידע אודות בדיקות גנטיות קשורות:

 

שיתוף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

האתר מכיל מידע ותכנים שונים בנושאי רפואה, בריאות וגנטיקה, שנועדו לספק מידע כללי. אין במידע ו/או בתכנים המופיעים באתר משום מתן עצה רפואית, חוות דעת מקצועית, תחליף להתייעצות עם מומחה או מתן אבחנה בנוגע לטיפול במצב רפואי מסויים. לשם קבלת ייעוץ אישי יש לפנות להתייעצות עם רופא בתחום המומחיות המתאים. מבלי לגרוע מכלליות האמור, כל הסתמכות על התכנים המופיעים באתר ופעולה על פיהם נעשים על אחריותך הבלעדית והמלאה ולא תהיה לך כל תביעה ו/או טענה ו/או דרישה כנגד בעלי ומפעילי האתר או מי מטעמם, בגין נזקים הנובעים משימוש באתר זה. 

שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
צור קשר
אם יש לך שאלות נוספות או במידה ותרצו לקבל פרטים נוספים, שלח/י לנו פנייה ואנחנו נדאג לחזור אליך בהקדם
ניקוי טופס