בדיקה גנטית
להתאמת
תרופות
לטיפול בכאב

כאבים כרוניים אינם סימפטום – אלא מחלה בפני עצמה, פעמים רבות לא קלה ולא פשוטה לפתרון. למרות ההתקדמות המרשימה ברפואה בשנים האחרונות,  עדיין לא מושג שיכוך כאב כרוני ברמה מספקת אצל חולים רבים. Genomind היא בדיקה גנטית חדשנית, שבודקת אילו תרופות לשיכוך כאב ובאיזה מינון יהיו אופטימליות לנבדק ומאילו תרופות כדאי לו להימנע. הבדיקה מגדילה את הסיכוי למצוא טיפול תרופתי יעיל ובטוח יותר.

כאבים כרוניים

בדיקה חדשנית להתאמת טיפול תרופתי לפי ה-DNA הייחודי שלך

הבדיקה מתבצעת על דגימת רוק, ובוחנת את התאמתך הגנטית ל-130 תרופות פסיכיאטריות ולשיכוך כאב

תשובות הבדיקה יימסרו לך ולרופא המפנה בתוך 10 ימים

3,750 שקלים – החזרים לחברי "כללית מושלם" וביטוחי בריאות פרטיים

על הבדיקה

הטיפול המותאם אישית מגיע לרפואת הכאב: בדיקת Genomind (ג'נומיינד) המהפכנית, מאפשרת כעת להתאים באופן פרמקוגנטי את התרופה המדוייקת ביותר למטופלים – וכך להגדיל את הסיכוי למצוא עבורם טיפול תרופתי יעיל לכאבים כרוניים, עם כמה שפחות תופעות לוואי.

כאבים כרוניים יכולים להיות צרה צרורה – על פי הספרות הרפואית כ-8% מהאוכלוסייה סובלים מכאבים נוירופתיים (אחת הצורות השכיחות של כאבים כרוניים), אבל פחות מחצי מהם מצליחים להגיע לשיכוך כאב מספק, גם תחת טיפול תרופתי. הדבר פוגם משמעותית באיכות החיים של הסובלים מהבעיה, שהושווה לא אחת לזה של חולי סרטן או חולי לב קשים.

למרות שעל שולחן הטיפולים של רופא הכאב או הנוירולוג אפשר למצוא עשרות רבות של תרופות שרשומות לשיכוך כאב (כולל תרופות רבות שנעשה בהן שימוש גם בתחום הפסיכיאטריה) – תופעות הלוואי שלהן בלתי נסבלות על ידי חלק מהמטופלים ובמקרים אחרים הן פשוט לא עובדות. 

אחת הסיבות לכשלון הטיפולי היא הגנטיקה הייחודית של כל אחד מאיתנו, והעובדה שקצב פירוק התרופה יכול להיות שונה מאדם לאדם. בדיוק כאן נכנסת לתמונה בדיקת Genomind, שבודקת לעומק את ההיבט הגנטי של הטיפול התרופתי. 

כך יכול הרופא המטפל לבצע בחירה תרופתית מושכלת יותר, כזו שמבוססת על הפרופיל הגנטי הייחודי של הנבדק ועל פיתוחים טכנולוגיים ומדעיים חדשניים בתחום הגנטיקה.

בבדיקת Genomind נבדקים שינויים ב-24 גנים שונים, האחראים על אופן פירוק התרופה בגוף. שינויים אלו מעידים על יעילותה האפשרית, על המינון המתאים ועל תופעות לוואי.

כעבור 10 ימים, מתקבל דו"ח מפורט, הכולל את התאמת הנבדק ל-130 התרופות הנמצאות בשימוש בתחומי הכאב והפסיכיאטריה.

בדו"ח מנותחת ההשפעה הצפויה של כל אחת ואחת מן התרופות – כך שההתאמה לכל תרופה היא על פי הפרופיל הגנטי הספציפי שנמצא בבדיקה.

הדו"ח המתקבל כולל המלצות למינונים והתייחסות לתגובות בין-תרופתיות. ההתייחסות לתגובות ייחודית לנבדק ולתרופות שהוא נוטל. למשל: אם תרופה X יכולה לעבוד עליו היטב על פי הבדיקה, אבל היא סותרת תרופה Y שהוא נוטל – תהיה לכך התייחסות בדו"ח והמלצה קונקרטית על דרך פעולה.

בין התרופות הנבדקות: משככי כאבים, תרופות הרגעה ונוגדות חרדה, תרופות להשראת שינה, נוגדי דיכאון וחרדה מסוג SNRI ו-SSRI, נוגדי דיכאון מהדור הישן (טריציקליים), נוגדי פסיכוזה מהדור הישן והחדש, ממריצים ומייצבי מצב רוח.

למי מומלץ?

Genomind מתאימה לכל מי שסובל מכאבים כרוניים ונמצא בטיפול תרופתי שאיננו משיג שיכוך כאב מספק או כרוך בתופעות לוואי בלתי נסבלות.

כאבים כרוניים יכולים להיות תוצאה של מחלה ידועה, כמו דלקת מפרקים, תסמונת המעי הרגיז או פיברומיאלגיה ומקורם יכול להיות פחות ברור, כמו במקרים רבים של כאבים נוירופתיים.

בנוסף, כל מטופל שלא מגיב לטיפול בצורה אופטימלית (למשל: עם תגובה לא מספקת, כמו שיכוך כאבים חלקי); מטופל שנמצא בטיפול תרופתי מרובה (Polypharmacy); מטופלים עם מחלות רקע פסיכיאטריות או עם מחלות רקע אחרות (כמו יתר לחץ דם או כל מחלה אחרת) – יוכל להפיק תועלת מרובה מבדיקת Genomind.

פרט לכאבים כרוניים, הבדיקה מתאימה גם לתחלואה פסיכיאטרית (דיכאון, חרדה, מאניה דיפרסיה, סכיזופרניה, OCD, PTSD וכדומה) וחלק מהתרופות שנבדקות בה הן תרופות פסיכיאטריות (שנעשה בהן שימוש ברפואת כאב).

הדבר יכול להוות יתרון, שכן במחקרים דווח על כך שיותר מ-60% ממי שסובל מכאבים כרוניים – מפתח במקביל גם דיכאון. המידע שיתקבל מבדיקת Genomind יוכל גם לסייע, במקביל, בבחירה חכמה יותר של תרופות אנטי-דיכאוניות, מותאמת אישית לגנטיקה של הנבדק.

יתרונות הבדיקה

המקיפה ביותר

מנתחת 24 גנים ומדווחת על התאמה טיפולית ליותר מ-130 תרופות.

המהירה ביותר

דוח תוצאות נמסר בתוך 10 ימים.

הפשוטה ביותר

מתבצעת באמצעות דגימת רוק על ידי מטוש מפנים הלחי. ניתן לבצע גם בבית.

מבית פיוג'ן ג'נטיקס

Genomind היא בדיקה מבית Fugene Genetics, המרכז הגנטי הישראלי המוביל, שעובד בסטנדרטים מדעיים קפדניים ומציע שירות לקוחות קשוב.

תוצאות הבדיקה

התשובות לבדיקה מתקבלות בתוך 10 ימים מהגעת הדגימה למעבדה בארה"ב. התוצאות נשלחות במייל אלייך ואל הרופא שהפנה אותך.

דוח הבדיקה כולל את ניתוח הגנים שנבדקו. בנוסף, התוצאות כוללות רשימה של יותר מ-130 תרופות, ולצד כל אחת מהן המלצה מותאמת אישית לנבדק לגבי יעילות התרופה, תופעות לוואי צפויות ומינונים מומלצים.

דו"ח הבדיקה הוא מאוד ברור וקריא והרופא יכול להבין את משמעותו לעומק, ולקבל החלטות תרופתיות וטיפוליות על סמך המידע שמופיע בו.

 

אילו תרופות לכאב נבדקות
בבדיקת Genomind

תהליך ההזמנה

circle

01

הזמנת הבדיקה
(בטלפון/מייל)

circle

02

העברת הפנייה מרופא כאב, פסיכיאטר או נוירולוג

circle

03

נטילת דגימת רוק אצלך בבית או במרפאה

circle

04

הדגימה מועברת למעבדת Genomind ארה"ב

circle

05

כעבור 10 ימים
התוצאות מועברות במייל אל הרופא ואח"כ אלייך

להזמנה ולפרטים נוספים

ניקוי טופס

שאלות נפוצות FAQ

אנחנו מניחים שיש לך שאלות נוספות. אספנו כמה שאלות נפוצות וענינו עליהן. אולי התשובה לשאלתכם נמצאת כאן ברשימה. במידה ולא אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

GENOMIND מיועדת לסובלים מכאבים כרוניים, דיכאון, חרדה, הפרעות קשב וריכוז, הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית, מאניה-דפרסיה, תסמונות פוסט טראומטיות, אוטיזם, סכיזופרניה והתמכרות לסמים.

Genomind היא בדיקה גנטית היכולה לזהות שינויים ב-24 גנים ידועים. שינויים אלו משפיעים על אופן התגובה שלך לתרופות, על היעילות שלהן, על המינון המתאים ועל תופעות הלוואי שלהן. בדיקת GenoMind יכולה, לראשונה, לחזות כיצד יגיב מטופל לתרופה מסויימת – אפילו לפני שלקח כדור בודד אחד לנסיון. זאת משום שהבדיקה מנתחת את הפרופיל הגנטי הייחודי שלו, ה-DNA, ובודקת אתרים שהוכחו במחקר כקשורים לתגובה לתרופה.

הגנים בבדיקת Genomind נבחרו בהתבסס על 344 מחקרים, שהראו כי שונות בגנים אלו יכולה לסייע בהחלטות הטיפול.

בדיקות גנטיות אינן דורשות אישורים של מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA).

הבדיקה מאושרת ע"י משרד הבריאות הישראלי וכן מעבדת Genomind מאושרת CLIA ו-CAP, שהם ההסמכות הגבוהות ביותר למעבדות גנטיות

ה-FDA ואיגודים פרמקוגנטיים חשובים כמו CPIC מפרסמים הנחיות לשימוש יעיל בתרופות באנשים עם פרופיל גנטי שונה – הנחיות אלה נלקחות בחשבון בדוח התוצאות של בדיקת Genomind  ואף מסומנות בסימון מיוחד.

אכן כן. Genomind היא חלק ממגמת הרפואה המותאמת אישית (tailor-made medicine), שבה אנחנו כבר לא בהכרח מטפלים על פי פרוטוקולים רחבים בנוסח "מידה אחת – מתאימה לכולם", אלא בודקים את הפרופיל הגנטי הייחודי של הנבדק, כדי להתאים לו באופן אישי תרופה יעילה ובטוחה.

בהחלט לא, אם כי היא מעלה את הסיכוי לכך. Genomind היא כלי עזר חדשני, בתחום הולך ומתפתח של גנטיקה תרופתית (Pharmacogenetics). ככזו, היא אינה יכולה להחליף את שיקול דעתו, מומחיותו וניסיונו של הרופא, וכמו כל בדיקה גנטית (ובוודאי כל בדיקה ברפואה) אין כאן 100%. עם זאת, הבדיקה בהחלט מסוגלת לסייע לרופא לדייק ולהתאים את התרופות למטופל, בצורה שעד היום לא הייתה כמוה.