כיצד לבחור בדיקת ניפט?

ביקשנו מ-3 נשים בהריון לספר לנו על תהליך קבלת ההחלטות שלהן ומדוע הן החליטו לבחור בבדיקת Veracity ורסיטי

עופר מאיר

ההחלטה לעשות בדיקת ניפט NIPT בהריון היא לא החלטה מאוד קשה: זו בדיקת דם, לא פולשנית, בטכנולוגיה מתקדמת, שמאפשרת לקבל תשובות מוסמכות על תסמונת דאון בשלבים מוקדמים של ההריון. בנוסף, הבדיקה מוכרת על ידי כל קופות החולים ומזכה בהחזר.

אחרי ההחלטה הראשונית לעשות את הבדיקה, מגיע צומת החלטה מסובך יותר: במי לבחור? האם בבדיקת הניפט הראשונה שיצאה לשוק אי אז – או בכלל באחרונה שפותחה והוצגה? האם בבדיקה הזולה ביותר – או שמא להיפך ודווקא עדיף לבחור בהכי יקרה? ואולי בכלל משהו באמצע?

ביצוע הבדיקה זהה בין כל החברות (מחט אל הווריד, דם למבחנה) – ומה שמשתנה ביניהן הוא האיכות הקלינית/מדעית של המעבדה וניסיונה (לדוגמה: מעבדה גנטית טובה צריכה להיות מצוידת בהסמכות בינלאומיות CLIA ו-CAP).

ההבדל בין מעבדות שונות בא לידי ביטוי במידת הדיוק של התוצאות: מעבדה מצטיינת, כמו זו של ורסיטי ניפט, יכולה להגיע לרמת אמינות ודיוק של 99.99% (כלומר, 1 מכל 10,000 תשובות צפויה להיות שגויה). מעבדות פחות מצטיינות כבר מסתפקות בשיעורי דיוק של 95% ואף נמוכים מאלו.

מה משמעות השגיאות? תשובה "לעובר שלך יש סיכוי גבוה לתסמונת דאון" ואז ביצוע מיותר של דיקור מי שפיר שיסתור זאת – היא עוד חצי צרה. תשובה שגויה "לעובר שלך סיכוי נמוך לתסמונת דאון" ואז גילוי בלידה שלעובר דווקא כן יש תסמונת – היא כבר עניין אחר.

בדיקת Veracity ורסיטי נחשבת ל"דור החדש" של הבדיקות – בזכות המעבדה המצטיינת שבה מבוצעת הבדיקה. כדאי לדעת שבשוק עדיין קיימות בדיקות ניפט מהדור הראשון ומהדור השני, ששיעור הדיוק שלהן נמוך בהרבה ושאחוז הטעות שלהן בפועל הוא גבוה יותר ממה שהן מצהירות עליו.

אז בחרנו בדיקה שיש מאחוריה מעבדה גנטית מובילה ומדוייקת – האם זה סוף הסיפור? ממש לא: המעטפת, השירות ובייחוד הליווי הרפואי שלאחר קבלת תשובה חיובית – נראים אחרת לגמרי בחברות ניפט שונות. מומלץ לבחור בחברה שעוסקת בבדיקות גנטיות, כזו המומחית בבחירת הבדיקה הטובה ביותר עבורך – הן מבחינת איכות הבדיקה והן מבחינת עלויות הבדיקה.

במקרה של חלילה תשובה חיובית לאחת התסמונות הנבדקות, ב-Fugene Genetics אנו מעמידים לרשותך רופאת נשים מומחית בגנטיקה, שתלווה אותך באופן צמוד: היא גם תסביר לך בפירוט את משמעות הממצאים וגם תעמוד בקשר עם רופא ההריון שלך כדי לעדכן אותו בממצאי הבדיקה.

לשמחתנו, מרבית התשובות לבדיקות ורסיטי ניפט Veracity NIPT חוזרות שליליות – כלומר שלא נתגלו בהן התסמונות הנבדקות בבדיקה, בהן תסמונת דאון, אדוארדס ופטאו. עם זאת, בכל מקרה של תשובה חיובית אנו מעניקים ליווי צמוד ואמפתי של אנשי מקצוע מנוסים.

שיתוף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

האתר מכיל מידע ותכנים שונים בנושאי רפואה, בריאות וגנטיקה, שנועדו לספק מידע כללי. אין במידע ו/או בתכנים המופיעים באתר משום מתן עצה רפואית, חוות דעת מקצועית, תחליף להתייעצות עם מומחה או מתן אבחנה בנוגע לטיפול במצב רפואי מסויים. לשם קבלת ייעוץ אישי יש לפנות להתייעצות עם רופא בתחום המומחיות המתאים. מבלי לגרוע מכלליות האמור, כל הסתמכות על התכנים המופיעים באתר ופעולה על פיהם נעשים על אחריותך הבלעדית והמלאה ולא תהיה לך כל תביעה ו/או טענה ו/או דרישה כנגד בעלי ומפעילי האתר או מי מטעמם, בגין נזקים הנובעים משימוש באתר זה. 

שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
צור קשר
אם יש לך שאלות נוספות או במידה ותרצו לקבל פרטים נוספים, שלח/י לנו פנייה ואנחנו נדאג לחזור אליך בהקדם
ניקוי טופס